ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

Έχω ή έχω δεί δικτυακούς τόπους με μια εντυπωσιακή εισαγωγή (flash intro).Θα μου άρεσε κάτι τέτοιο στο δικτυακό μου τόπο.

ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ: Η εισαγωγή flash είναι μια όμορφη κατασκευή, δυστυχώς όμως με κάποιο κόστος διότι απαιτεί χρόνο για τη δημιουργία της. Το μόνο όμως που σίγουρα επιτυγχάνει είναι να καθυστερεί – εμποδίζει τον επισκέπτη – υποψήφιο πελάτη να επισκεφθεί το δικτυακό μας τόπο. Εαν η σύνδεσή του παρουσιάζει κάποια καθυστέρηση,  το πιο πιθανό είναι ο επισκέπτης που με τόσο κόπο καταφέραμε να έρθει στο δικτυακό μας τόπο, αν δε δει αμέσως την πληροφορία που ψάχνει, να ανοίξει ένα νέο παράθυρο για να δει τον επόμενο δικτυακό τόπο που του προτείνει το Google ή κάποιο άλλο θεματικό directory. Γιατί όμως γίνεται; Είναι ένας εύκολος τρόπος για οποιονδήποτε κατασκευαστή ιστοσελίδων, να δικαιολογήσει μια υψηλότερη αμοιβή, παρουσιάζοντας μια κοπιαστική δουλειά που λογικό είναι να αμοιφθεί, δυστυχώς όμως είναι όχι μόνο άχρηστη αλλά και επιζήμια. Κατασκευή web site εξολοκλήρου με χρήση τεχνολογίαςflash, όπως ήταν πολύ της μόδας στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, θεωρείται απλά εκτός πραγματικότητας.

Αν είναι να κάνω web site θέλω οπωσδήποτε αυτό να λειτουργεί και ως e-shop. Θέλω να πραγματοποιώ ηλεκτρονικές συναλλαγές για να πουλάω τα προϊόντα μου ώστε να έχω και κάποια απόδοση.

Σίγουρα για τις περισσότερες περιπτώσεις αυτός είναι ο στόχος. Δε μπαίνει όμως κανονικά στο χρονοδιάγραμμα ούτε το αρχικό ούτε των δύο πρώτων ετών. Και φυσικά δεν αφορά όλες τις επιχειρήσεις. Εμπόριο δεν είναι μόνο η ολοκλήρωση της συναλλαγής, αλλά και η προετοιμασία όλων των προηγούμενων φάσεων. Η υλοποίηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν απαιτεί μόνο κάποια αυξημένη επένδυση στο κομμάτι προγραμματισμού ενός δικτυακού τόπου, αλλά και προσαρμογή της επιχείρησης και των λειτουργιών της, ώστε να καταστεί ικανή να υποστηρίξει ένα τέτοιο εγχείρημα. Πρόκειται για μια πολύ δύσκολη απόφαση για το Σύμβουλο, ύστερα από την αξιολόγηση των υποδομών της επιχείρησης να δει αν μπορεί να προτείνει μια τέτοια υλοποίηση. Επιγραμματικά αναφέρουμε ότι πρέπει να απαιτούνται: α) η ύπαρξη κάποιου ατόμου συνεχώς συνδεδεμένου στο internet που να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στο δικτυακό τόπο, β) πλήρης εξαρχής τεκμηρίωση των προσφερομένων προϊόντων ή υπηρεσιών ώστε ο επισκέπτης να νοιώσει την εμπιστοσύνη για να προχωρήσει στην αγοραστική απόφαση, γ) υποδομή συνεργασίας με Τράπεζα για την υποστήριξη των συναλλαγών με τη χρήση πιστωτικής κάρτας δ) σύμφωνο πόρισμα marketing ότι ο κλάδος είναι κατάλληλος για ηλεκτρονικές συναλλαγές και πολλά άλλα θέματα που δε μπορούν να αναλυθούν στο παρόν. Η πρότασή μας είναι αφού υλοποιηθούν όλες οι υπόλοιπες ενέργειες, και ο δικτυακός τόπος συμπληρώσει το πρώτο και το δεύτερο έτος λειτουργίας του, επιτυγχάνοντας όλους τους στόχους επισκεψιμότητας, αφού έχουμε τεκμηριώσει την ανταπόκριση του κοινού, τότε και μόνον τότε αποφασίζουμε την υλοποίηση ηλεκτρονικού καταστήματος, απλά και μόνον για να εξοικονομήσουμε χρόνο από την off lineχρονοβόρα διαδικασία παραγγελιοληψίας.

Θέλω να κάνω κάποιο web site αλλά θέλω να με βρίσκουν στο Google όσοι ψάχνουν για το προϊόν μου.

Μετά από την καθιέρωση του google ως του κύριου μέσου αναζήτησης ιστοσελίδων, έχει δημιουργηθεί η ανάγκη της όσο το δυνατόν καλύτερης προβολής ενός δικτυακού τόπου σε αυτή τη μηχανή αναζήτησης. Τείνει να εξελιχθεί σε αυτόνομη τεχνολογία η υλοποίηση τεχνικών SEO (Search Engine Optimization), στους δικτυακούς τόπους που πληρώνουν για να έχουν μια καλύτερη τύχη στις αναζητήσεις αυτού του παντοδύναμου robot. Η συζήτηση μπορεί να είναι πολύ εκτενής αλλά για να γίει αντιληπτή στον οποιονδήποτε, η παγίδα στην οποία πέφτουν πολλοί ιδιοκτήτες δικτυακών τόπων είναι ότι α) η μαγική συνταγή για να εμφανίζεσαι στην πρώτη σελίδα του google όταν κάποιος πληκτρολογήσει τις λέξεις ”hotels” “greece” δε μπορεί να δοθεί σε πάνω από 20 ξενοδοχεία, β) ούτε τα μισά δεν είναι ξενοδοχεία, γ) κανείς δεν ξέρει ότι αυτοί που ψάχνουν είναι υποψήφιοι πελάτες ή οτιδήποτε άλλο