Ο Σύμβουλος Ηλεκτρονικού Επιχειρείν

Δυσλειτουργίες web παρουσίας διαχρονικά.

Ο κλάδος ξεκίνησε με αρκετά προβλήματα, πολλά από τα οποία δυστυχώς παραμένουν ακόμα. Οι λόγοι είναι προφανείς και δικαιολογημένοι.
Την υλοποίηση την ανέλαβαν άνθρωποι που ήταν εξοικειωμένοι με χρήση Η/Υ και internet, δηλαδή Προγραμματιστές και Γραφίστες. Άνθρωποι που επίσης γνώριζαν τους επαγγελματίες για άλλο λόγο, είτε για υποστήριξη της μηχανογράφησής τους, είτε για το σχεδιασμό και την παραγωγή εντύπων.
Είδαμε λοιπόν web sites με πολύ ωραία εμφάνιση (από γραφίστες), όπου όλα τα κείμενα ήταν γραμμένα μέσα σε εικόνες. Στην ουσία ήταν ένα slide show από όμορφα jpg's. Δε μιλάμε φυσικά για κάποια εμφάνιση σε μηχανές αναζήτησης, αλλά κυρίως για την πλήρη αδυναμία επέμβασης από κάποιον άλλο και έτσι απόλυτη εξάρτηση από τον αρχικό κατασκευαστή.
Είδαμε επίσης και sites που ήταν μια συλλογή από HTML JAVA components, διαθέσιμων για χρήση, που δημιουργούσαν κυριολεκτικά ένα "τσίρκο" με αποκρουστική εμφάνιση (Προγραμματιστές).
Εμφανίζεται λοιπόν η τεχνολογία Flash!.Άνθρωποι λοιπόν με τις εμπειρίες του Computer Animation, υιοθέτησαν μια εφαρμογή που είχε ενσωματωθεί από τους blowsers, κυρίως για να υποστηρίζονται τα διαφημιστικά anners που πρέπει να είναι ελκυστικά και να τραβάνε το μάτι, για την κατασκευή των Flash Intros και ακόμα χειρότερα ολόκληρων δικτυακών τόπων. Σαν αποτέλεσμα λοιπόν είχαμε Χρονοβόρες κατασκευές, με Πολυδάπανη υλοποίηση και Απόλυτη εξάρτηση από τον κατασκευαστή. Είχαν ξεμείνει μερικά, ακόμα και πριν από 5 χρόνια. Τελικά αποφάσισαν να κατασκευάζουν Angry Birds και να πετύχουν, εκεί που στην πραγματικότητα είναι ο τομέας τους.
Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 εμφανίστηκε η ιδέα του e-shop. Εδώ δημιουργήθηκε η τεράστια παρανόηση. Το περιβάλλον ήταν θετικό, αφενός γιατί κυκλοφόρησε ευρέως λογισμικό που έκανε προσιτή μια τέτοια υλοποίηση για πολύ κόσμο, εμφανίστηκαν δε και επιτυχημένα παραδείγματα όπως e-shop.gr, amazon.com κλπ. Άνθρωποι που δεν είχαν ούτε Η/Υ στο μαγαζί τους, αλλά είχε ο γιός τους ένα e-mail που το έβλεπε το Σ/Κ στο σπίτι, ήθελαν να κάνουν e-shop (όχι τόσο web site) για να πουλάνε τα προϊόντα τους και να εισπράτουν χωρίς να κάνουν τίποτα. Προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε ότι αν πάρεις ένα καλό σπαθί, δεν πρόκειται να γίνεις σαμουράι. Το πολύ πολύ να κόψεις κανένα δάχτυλο. Δε μπορούσε φυσικά κάποιος προγραμματιστής να εξηγήσει σε έναν επιχειρηματία τις ενέργειες που απαιτεί ένα τέτοιο εγχείρημα και τι αλλαγές θα επιφέρει στην εσωτερική λειτουργία, όσο και στις ενέργειες εξωστρέφειας. Γρήγορα εγκαταλείφθηκε αυτή η τάση, για να επανέλθει 10 χρόνια αργότερα, τώρα που οι συνθήκες τόσο από πλευράς επιχειρηματιών όσο και από πλευράς πελατών είναι σαφώς πιο ώριμες.
Στη σημερινή εποχή, έχει δοθεί υπερβολική σημασία στην εμφάνιση ενός δικτυακού τόπου, με χρήση εντυπωσιακών τεχνολογιών css3,html5 που παράγουν ένα ελκυστικό αποτέλεσμα, με συμβιβασμό όμως στη σαφήνεια και την ευχρηστία. Ακολουθείται η τακτική που έχουμε χαρακτηρίσει "Παιδικό παραμύθι - Layout", όπου προσπαθούμε με μία σελίδα χειρόγραφο, μέσω της εντυπωσιακής εικονογράφησης και της πολυτελούς εκτύπωσης, να πουλήσουμε βιβλίο. Ευτυχώς όμως σύντομα θα απαξιωθεί και αυτή η πρακτική, αφού η χρήση από smartphones και tablets που ολοένα και κυριαρχεί, αγνοεί αυτές τις δυνατότητες, χρησιμοποιώντας το responsive layout. Η έμφαση ελπίζουμε να επανέλθει στο περιεχόμενο, αφού αυτό είναι πλέον και το μόνο που απασχολεί το χρήστη, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης.

Η Σημερινή Πραγματικότητα

Στην εποχή μας η αξιοποίηση του διαδικτύου από κάποιον επαγγελματία, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΜΟΝΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ . Χρειάζεται ο προγραμματιστής, ο γραφίστας, ο ειδικός στο marketing, ο ειδικός στις open source εφαρμογές, στα social media, στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ο επαγγελματίας πάντως πρέπει να έρχεται σε επαφή με ένα μόνο άνθρωπο, και αυτός είναι ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ .

Συχνές Ερωτήσεις

Έχω ένα γνωστό που μπορεί να με εξυπηρετήσει.

o-gnostos-poy-tajerei-ola Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα σε έναν τοπικό γιατρό, που τον επισκέπτεσαι και τον πληρώνεις όταν τον χρειάζεσαι, με μια ασφαλιστική κάλυψη που σου επιτρέπει να πας σε όποιο νοσοκομείο επιλέξεις, με όλες τις ειδικότητες και εξοπλισμό. Που σε παρακολουθεί για σειρά ετών, ξέρει το ιατρικό σου ιστορικό και πληρώνεις ένα ετήσιο ασφάλιστρο, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος. Που σου δίνει (ή θα έπρεπε να δίνει) τη σιγουριά ότι θα υπάρχει και στο μέλλον.
Εάν κάποιος μας κάνει τώρα μια δουλειά, όσο καλή ή οικονομική λύση και αν είναι, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα όταν θα χρειαστούμε κάποια αναβάθμιση ή διόρθωση, να μην είναι διαθέσιμος, οπότε ή θα αφήσουμε τη δικτυακή μας παρουσία σε ξεπερασμένη μορφή, ή θα αναγκαστούμε να φτιάξουμε κάτι από την αρχή, επιβαρυνόμενοι και το αντίστοιχο κόστος.

Τι προσφέρει το σύστημα e-tel.gr στους συνεργάτες του;

ergasia-eisodhma Το σύστημα e-tel.gr προσφέρει στους συνεργάτες του ΕΡΓΑΣΙΑ και ΕΙΣΟΔΗΜΑ, από το μοναδικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας, που παρά την κρίση είναι σε συνεχή άνοδο. Αυτόν της πληροφορικής και του internet.
Οι συνεργάτες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:
> Σύμβουλοι Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
>Τεχνικοί - Παραγωγοί προϊόντων και υπηρεσιών
Το σύστημα e-tel.gr με τις χαμηλότερες τιμές, και τις συνδρομητικές υπηρεσίες, απευθύνεται σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό από τον ανταγωνισμό.
Με τα 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας μας στον κλάδο, προσφέρουμε στον πελάτη το αίσθημα σιγουριάς, για τη μελλοντική του υποστήριξη.
Διαθέτει ένα καινοτόμο και μοναδικό σύστημα διανομής.

Διαθέσιμες επιλογές από ανταγωνιστικές υπηρεσίες

online-marketing Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια έντονη διαφημιστική παρουσία, κυρίως μέσω facebook, εταιρειών που προσφέρουν υπηρεσίες σχετικές με αυτό το αντικείμενο. Στοχεύουν κυρίως σε κατευθύνσεις όπως 'φτιάξε τη δική σου επιχείρηση στο internet', 'on line πωλήσεις', 'εισόδημα από το διαδίκτυο', 'βρείτε πελάτες κοντά στην επιχείρησή σας', 'SEO, οδηγίες - αποτελέσματα - βιβλία'. Αυτό είναι ενδεικτικό ότι υπάρχουν όντως οι ανάγκες, και πολλές επιχειρήσεις, προσφέρουν υπηρεσίες προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι όλες λίγο έως πολύ χρήσιμες, προσφέρουν όμως αποσπασματικές, επιμέρους λύσεις. Το σύστημα E-TEL.GR καλύπτει όλα τα παραπάνω, και με μια ορθολογική αντιμετώπιση. Είναι η μόνη συνολική αντιμετώπιση των αναγκών των επιχειρήσεων.

Εγώ δε γνωρίζω πολλά από αυτά.

Ο επαγγελματίας επίσης, δε γνωρίζει πολλά από πληροφορική και Internet. Η δουλειά του ΣΗΕ είναι να τον μάθει και γι' αυτό πληρώνεται. Εμείς αντίστοιχα πληρωνόμαστε για να εκπαιδεύσουμε τον ΣΗΕ πάνω σε αυτό το το αντικείμενο, δηλαδή των χρήσεων της τεχνολογίας.

Δίκτυο ΣΗΕ - Σύστημα Υπερπρομηθειών

Ο επαγγελματίας επίσης, δε γνωρίζει πολλά από πληροφορική και Internet. Η δουλειά του ΣΗΕ είναι να τον μάθει και γι' αυτό πληρώνεται. Εμείς αντίστοιχα πληρωνόμαστε για να εκπαιδεύσουμε τον ΣΗΕ πάνω σε αυτό το το αντικείμενο, δηλαδή των χρήσεων της τεχνολογίας.

Το Web Site ΔΕΝ είναι διαφήμιση

advertizing Διαφήμιση είναι όταν το μήνυμά μας εμφανίζεται εμβόλιμα, σε ένα Μέσο Ενημέρωσης που για κάποιους λόγους έχει επισκεψιμότητα. Συνήθως έχει κάποιο κόστος, και έτσι συντηρούνται τόσο τα έξοδα, όσο και η κερδοφορία του μέσου. Για το λόγο αυτό είναι λογικό να περιμένουμε μια ανταπόδοση σε επισκέψεις ή άλλες επαφές που προέρχονται από αυτό το μέσο. Έτσι αξιολογούμε αφενός την απόδοση της διαφήμισης και συγκρίνουμε διαφορετικά μέσα.
Επειδή πριν το διαδίκτυο η διαφήμιση στηριζόταν κυρίως σε καταχωρήσεις σε έντυπα μέσα, η μακέτα έπρεπε να είναι όσο πιο ελκυστική και εμπνευσμένη, για να "τραβάει το μάτι" μέσα σε ένα πλήθος περιεχομένου. Έτσι λοιπόν το επάγγελμα του γραφίστα, συνδέθηκε με τη διαφήμιση. Η αισθητική ήταν καθοριστικός παράγοντας για την αποτελεσματικότητά της.
Ένας άλλος παράγοντας που έπαιζε ρόλο ήταν το μέγεθος, έκταση στα έντυπα μέσα και χρονική διάρκεια στα ηλεκτρονικά.
Το web site μας δεν είναι εμβόλιμο πουθενά, ένα banner ή μια καταχώρηση είναι. Αυτά αποτελούν διαφήμιση. Η έκτασή του επίσης δεν επηρρεάζει την απόδοσή του. Μπορεί να είναι όσο μεγάλο ή μικρό θέλουμε (ή χρειάζεται), χωρίς να αλλάζει και ιδιαίτερα το κόστος του. Το site θέλουμε απλά να είναι ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ και ΕΥΚΟΛΟ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ. Να κρατά τον επισκέπτη και να τον οδηγεί γρήγορα σε αυτό που θέλει να βρεί, και την ενέργεια που θέλουμε εμείς να τον ωθήσουμε να κάνει. Το web site δεν είναι teasing.
Αυτό που θέλαμε ήταν να βάλουμε τον πελάτη στο μαγαζί μας. Το πετύχαμε. Τώρα θέλουμε να μείνει, και τελικά να αγοράσει.

Αυτή η σελίδα είναι πολύ λιτή

Ο άνθρωπος είναι εξοικειωμένος από μικρός, να διαβάζει μαύρα γράμματα σε άσπρες σελίδες. Αυτό το ξέρουν πολύ καλά και η Google και το Facebook, υιοθέτησαν αυτή την πρακτική, και δεν την άλλαξαν ποτέ.
Η πρακτική "παιδικό παραμύθι", είναι χρήσιμη όταν δεν έχουμε περιεχόμενο να δημοσιεύσουμε. Με δύο φράσεις σε κάθε σελίδα, άφθονη εικονογράφηση και σκληρό χαρτί, καταφέρνουμε με μια σελίδα χειρόγραφο, να τυπώσουμε και να πουλήσουμε "βιβλίο".

"Πρέπει να υπάρχει συνέπεια σε όλο σας το site, σε γραμματοσειρές, εικόνες και σχεδιασμό. Όσον αφορά το χρώμα, μπορεί να θέλετε να είναι έντονο για να τραβάει την προσοχή. Στο διαδίκτυο, όμως, οι χρήστες έχουν συνηθίσει να διαβάζουν μαύρα γράμματα σε λευκό ή ανοιχτό φόντο. Δουλέψατε σκληρά για να δημιουργήσετε το περιεχόμενό σας. Φροντίστε τώρα οι επισκέπτες σας να μην κουράζονται όταν το διαβάζουν."
Εκπαιδευτικό Υλικό https://learndigital.withgoogle.com/greektourism/

Περιεχόμενο, Επιστήμονες (Γιατροί - Δικηγόροι)

Όπως δε βάζουμε μόνο μια διεύθυνση και ένα τηλέφωνο, έτσι δεν αντιγράφουμε και ολόκληρο το αντικείμενο του επιστημονικού μας πεδίου, για να δείξουμε ότι έχουμε πολύ περιεχόμενο. Το Google μάλλον θα προτιμήσει να στείλει τον επισκέπτη κατευθείαν στο Wikipedia, από το να περιμένουμε ότι θα μας φέρει επισκέπτες, κουράζοντας αυτούς που έχουν ήδη έρθει.

Καθεστός Αμοιβών - Προμηθειών δικτύου Σ.Η.Ε.

Με την εγγραφή ενός νέου μέλους, ή την σύναψη μιας νέας Ετήσιας Σύμβασης Υποστήριξης, ο αρμόδιος Σ.Η.Ε. δικαιούται προμήθεια ίση με το 30% της αξίας της ετήσιας σύμβασης.

Για παράδειγμα σε μια νέα σύμβαση αξίας 240€ το ποσό της προμήθειας είναι 72€.

Με την ανανέωση μιας Ετήσιας Σύμβασης Υποστήριξης, ο αρμόδιος Σ.Η.Ε. δικαιούται προμήθεια ίση με το 20% της αξίας της ετήσιας σύμβασης.
Αυτό ισχύει γιά όλο το χρονικό διάστημα που η σύμβαση είναι ενεργή και το μέλος οικονομικά ενήμερο.

Για παράδειγμα σε μια ανανέωση σύμβασης αξίας 240€ το ποσό της προμήθειας είναι 48€.

Κάθε Σ.Η.Ε. που έχει κάποιον άλλον υπό την επίβλεψή του, εισπράττει κάθε μήνα σαν bonus το 50% επιπλέον,στο σύνολο των προμηθειών από ανανεώσεις που εισπράττει αυτός.

sales income

.